Mencari Prince.Charming : Andai saja KAMU Mengerti...

Janjilah kepada-Nya .. bahawa kita akan terus mencintai-Nya.. 
Ya Allah , Andai saja dia mengerti kata hati ni..Hati ini sedang ingin menyatakan sesuatu supaya dia dengar. .Tak sedarkah dia aku berkata-kata kepadanya??? "Duhai Pemilik Hati  andai saja kau tahu bahawa segala yang telah berlaku bukanlah apa yang aku mahukan .. disaat ini fahamilah bahawa dalam jiwa ini ada cinta dan kasih terhadapmu..Numun, CINTA terhadap-Nya membuatkan aku sedar.. cintaku terlalu murah..jika aku terus  mengharapkan CINTAmu itu. .Hanya Kepada-Nya ingin aku labuhkan rasa cintaku ni. supaya aku dapat mengingatkan diriku kepada yang MAHA ESA dan sesungguhnya antara yang terbaik buatku IALAH kamu..  namun jika kita semaikan kasih sayang kita ni , adakah kita tidak akan lalai mengingati-Nya?? .insyaAllah.. namun bagaimana pula, jika kita saling merindui ?? adakah kita akan dapat merasakan rindu kita terhadap Rasulullah S.A.W.??.insyaAllah kita pegang Islam sebagai landasan.. ketahuilah kamu layak dapatkan yang lebih baik buat dirimu.. seperti dia sebelumku.kamu tahu??kadang-kadang aku memandangnya dengan rasa rendah diri kerana dia nampak sempurna di mata ini..terasa kagum terhadap dia yang berwajah redup dan menenangkan jiwa.. .terasa dingin dan sakit tak terluah ketika pandangan ini melihatnya...." Hanya DIA saja yang memahami hati hamba-Nya yang sedang sakit ini pada saatku melihat keindahan padanya, insan yang kamu puja suatu masa dulu...aku CEMBURU??..hmm.. mungkin benarlah apa yang pernah aku dengar, bahawa rindu yang kita pendam dalam hati akan bertukar menjadi barah yang meragut jiwa jika kita tidak menjaga rasa rindu itu dengan melabuhkan rasa rindu dan cinta kita Terhadap yang Maha Esa... hanya DIA saja yang tahu bertapa bahagianya aku saat tu ..Saat kamu nyatakan rasa kasihmu terhadap hamba-Nya yang serba sederhana ni.. ..ketahuilah juga saat kamu menyatakan 'sayang' aku kehilangan kata-kata, kamu buatkan aku rasa lebih dihargai. .Terima kasih... 

Namun, . hati kita tidak dijaga dengan baik kebelakangan ni... mungkin salah diri ni.. tidak dapat menunjukkan rasa penghargaan terhadapmu.. rajukkanmu jelas !! apa perlu aku lakukan untuk kita jadi seperti dulu..?? pergi mana insan yang aku kenal dulu?? Andai saja kau tahu bahawa aku rasa terhimpit dan kehilangan saat ini.. .Dengan harapan kamu bahagia.. dan disaat itu mungkin aku hanya akan memerhati kamu dari kejauhan.. dan saat itu juga aku harapkan kamu dalam keadaan yang baik..tanpa tekaan ..tak perlu mendengar segala keluhan diri ni.. Walaupun bahagia yang aku harap daripada dirimu itu..namun tidak salah kalau aku jika berundur..Ingin saja aku berputus asa untuk terus menyayangi dirimu  dan berikan peluang kepada dirimu untuk memilih yang terbaik..Tapi.tidak pula aku mahukan duniaku tanpa kamu.. Mungkin aku seharusnya tidak terus menerus menafikan rasa hati ni terhadap dia yang ada disisiku itu ..Ketahuilah..kadang-kadang aku tak mengerti untuk melahirkan rasa kasih sayang terhadap orang sekelilingku.. Aku inginkan kamu tahu bahawa cinta dan kasihku tak terluah dengan kata-kata.. tetapi dengan bahasaku sendiri.. Andai saja kamu fahami aku ketika itu.. Andai saja kamu fahami bahasaku itu.....TAPI ..kini  mungkin aku telah layak untuk mendapatkan pakej untuk ke SEGI TIGA BERMUDA itu.. mungkin SESUAIkan.^^,.Moga saja Allah tenangkan Hati ini..~.~ peace for you...

Comments

Anonymous said…
It has been a while since I came here. Someone miss you too.

Re-read what you wrote make me realize, "Hati yg dipenuhi cinta makhluk akan ditimpa duka"

I hope you doing well.

Popular Posts