Diet Berkesan Ajaran Rasullulah SAW

✄░ Assalamualaikum pelayar alam maya?? ღ Nemo Sudah Nak buka Mulut?? ✫

Dah lama Anim cari pasal diet Rasullulah...

akhirnya jumpa...

BACA BAWAH ni..


SAHABAT SEKALIAN.. NAK MAKAN PUN ADA CARA.. NABI SAW ADA AJARKAN..Kita saja BODOH SOMBONG tidak mahu AMBIL TAHU.. Termasuk DIRI ini..

Jangan makan SUSU + DAGINGJangan makan DAGING + IKANJangan makan IKAN + SUSUJangan makan AYAM + SUSUJangan makan IKAN + TELURJangan makan IKAN + DAUN SALADJangan makan SUSU + CUKAJangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL
# JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI ,= SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
# TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.
# JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM.SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

Sedar tak sebenarnya kita tak boleh main TIBAI je makanan yang kita makan sehari hari. Ada petuanya Ada formulanya.. Rasulullah SAW dah bagi peringatan pada kita Tapi seperti kita JAHIL dan HINA..
Kesan ini BENAR tapi bukan secara terus terusan tapi kesannya apabila kita berumur nanti.. Tolonglah ajarkan kepada yang lainnya.
Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya sehari2. Apa kata kita ikut diet ini SAHABAT SEKALIAN
tak payahlah susah makan pil untuk kurus? Insyaallah kalau SAHABAT SEKALIAN ikut diet Rasullullah ini, GERENTI? Kuasa Allah kita berusahakan..Lagi satu kalau nak sihat kenalah banyak2 bersabar kan..

Comments

Sakura Aihana said…
nemo...macam ne kalu koktel tu aq makan buah je tp x minum susu...sbb aq x suka susu
Cik Dessert said…
huh.. boleh kot.. sbb note ni bgi info ckp xleh mkan dengn susu .. mungkin (sekali telan/masuk dalam mulut kot.. )

Popular Posts