Anis..!! CaTatAn Lama.. yang MenaRik ???

Satu kelas terperanjat bila Anis marah Ayie bila.. Ayie nak pinjam buku math untuk di tirunya... dalam bahasa cina.. kami satu kelas gelak besar bile dengar Ayie kene mcm tu.. Anis memang suke..kumpulan..artis korea..jepun..n other yang same waktu dengannya... tapi.. bila die marah ayie macam tu kami terkejut sebab die tak pernah hadiri kelas or belajar secara formal.. hari ni pon aku dikejutkan lagi.. ..


... aku tak tau la... nak bgi tau macam mne perasaan aku.. waktu Anis kawan aku seorang budak asli... yang bukan islam.. membaca doa makan.. hehe... dia siap tadah tangan waktu dia membaca doa tu.. aku rse sangat kagum pada Anis... hmm.. waktu kejadian tu merupakan waktu rehat... kami duduk dalam kelas dan...kami berbual tentang satu perkara... dan Anis pun menadah tangan dan mula...membaca... bismillahirahmanhirahim...Allahhuma...... tetibe aku rasa satu perasaan yang aku sendiri tak tahu nak cakap macam mane... aku mule nak keluarkan air mate... (ish.... apa la aku ni)... hmm.. aku pon tak tau kenapa...

ya, Allah..kau bukakan la... hati Anis untuk memeluk islam satu hari nanti ... aku.. kagumi dia ... pandai... baik.. dan dia juga antara rakan yang aku sayang sesangat...

Comments

airel chan said…
really.. aku sndri nk nangis bler bace post nih..
(TT,)
hahaa.. sedangkan org islam pon lom tntu bleh diam waktu doa dibacekan/azan berkumandang~

Popular Posts