Ham...Hamter..cute...+ Mau..

✄░ Assalamualaikum pelayar alam maya?? ღ Nemo Sudah Nak buka Mulut?? ✫


Hai semua.. hari ni Nemo nak cerita nemo tengah rindu dengan  haiwan yang Kawaiii sangat kat bawah ni..
dulu time cerita kartoon Hamtaro.. nemo teringin sangat Hamter ni.. sampailah nemo dapat Result UPSR nemo... Nemo dapat 4A dulu. so nemo minta belikan..
Nemo dapat beli 2 ekor.. yang Perang nemo bagi name Mimos.. yang kelabu belang pulak Minie  (Pelik nya nama tu semuakan... tapi bunyinya cute sangat.. huhu)


 tengok ni.. nemo teringat yang nemo pernah buat kerja yang pelik bila marah Mimos
hamter nemo warna perang tu gigit jari nemo sampai darah..
Mimos ni paling banyak buat nemo marah..

Aku masih ingat lagi time makan mimos dan minie akan makan tak henti kuci n kekacang yang aku n adik bagi.. yang peliknya cepat betol benda comel tu makan... ish3.. n cepat betol pipi tikus2 tu jadi gemuk... haha,.. comel betul..
bila picit haha.. terasa semacam.. pastu.. nemo tinjau kat rumah die n nemo jumpa kuci2 n makanan yang nemo bagi tu.. ish... dasar betullah benda ni comel sangat ... haha... patutlah asyik makan n pipi berubah rupanya die simpan makanan tu dalam pipi dia..



Nemo pernah hampir kehilangan Mimos.. macam nemo bagi tahu di atas ..
Mimos suka timbulkan masalah.. dulu dia pernah terlepas sangkar.. time tu nemo kemas sangkar tikus2 .then, letaklah mimos n minie kat rumah sangkar .. ish3.. mimos lari n aku tak sempat tangkap .. nak menanggis rasanya time tu..
tapi alhamdulillah rupanya mimos ada kat bawah rumah ..(rumah aku yang dulu) =)



Aku tak pastilah betul atau tak tindakan aku mandikan tikus2 aku time tu.. yelah..
bau dah busuk sebab tikus2 tu kencing kat habuk sangkar .then, golek2 kat situ.. haha..
apa lagi aku mandikan benda comel tu... =D
Tapi salah nemo tak bawa masuk sangkar Mimos dan Minie waktu petang hari yang mana Mimos dan Minie  Mati mungkin sebab kesejukan .. sedihnya... tahu kenapa sebab Mimos n Minie duduk diam je bersebelahan kat dalam rumah kat sangkar tu..dan Mati kesejukan bila aku nak bawa sangkar masuk maghrib tu... Aku takkan lupakan saat aku picit mulut tikus comel aku tu ..

Comments

baizura said…
waalaikumusalam... it's oke.. ksian at awak sbb hamster awak mati... comey sngt la hamster uh...

Popular Posts