Bubble Tea LoveR ! ! BubBLe Tea LoVeR ! !: infoSihat : Cecacing Mata Loa-Loa Afrika

Thursday, November 24, 2011

infoSihat : Cecacing Mata Loa-Loa Afrika

Views
✄░ Assalamualaikum pelayar alam maya?? ღ Nemo Sudah Nak buka Mulut?? ✫




image credit to : worldsstrangest.com
DIJANGKITI !! 

Amacam? cool kan? selalu bab2 cacing ni, Dalam perut.Ni spesel. kat mata.Risau? takut? geli? nanti dulu..baca fakta kat bawah ni~


Fakta tentang penyakit ni :
1) Disebarkan melalui gigitan serangga penghisap darah.2 )  didapati dari sumber air, seterusnya merebak ke manusia.3) Mudah didapati dari negara Afrika, Congo, Amerika Latin, dsb.4) Dikesan dalam sampel darah dan kesan bonjolan pada kulit5) Cacing dewasa mampu membutakan mata pesakit.6) Cacing yang telah dewasa akan menuju ke bawah lapisan kulit, dan sekitar kawasan mata.

image credit to:  www.darwinsgalapagos.com

untuk pengetahuan korang, kemungkinan untuk ia merebak ke negara kita, ada. Ambil contoh,nyamuk. kedua, orang Afrika. bukan nak insult atau provoke. Cuma khuatir siapa yang dah dijangkiti.. tu je..elok kalau sampel darah pesakit diambil untuk kemasukan ke negara kita. lagipun, Ujian dan bala dari Allah tiada batasan kan.. berusaha..



0 comments: