Bila Lelaki Cakap Pasal Aurat Wanita...

✄░ Assalamualaikum pelayar alam maya?? ღ Nemo Sudah Nak buka Mulut?? ✫
Hai.. tak rajinllah update blog hari ni .. tapi tengah rajin berjalan2 dalam alam maya ni.. (blogwalking) senaman sikit...huhu.. BTW masa tengah jalan2.. terjumpa something yang agak menarik daripada blogger baru.. (bak kata dialah) nak tahu apa yang menarik.?Bawah ni sebijik Anim copy Entry dia.. baca la.. kalau malas nak klik link bawah ni..
Peace Zone 

Assalamualaikum.. 
Ada baik ke korang ni???
Baru hari ni aku berblogwalking (padahal selalu) dah aku baca macam2 yang tak best.. GAY la..Homo la.. macam2 dunia akhir zaman ni.. korang if setuju dengan aku angguk je time baca entri ni.. 
Lagi satu isu sekarang ni paling-paling aku benci bila orang kata "Perempuan yang pakai tudung tak semestinya baik dan yang tak pakai tudung tak semestinya jahat".cop3.. memang betul. tpi jangan salahkan si Tudung tu.. Hello Ladies... korang kena tahu kami lelaki boleh je bagi pendapat..Fact okey.. lelaki yang baik akan mencari wanita yang baik dan lelaki yang sebaliknya jugak akan mencari wanita yang baik.. ada ke orang lelaki macam aku nak cari pasangan hidup perempuan yang dah terdedah sana sini..??
korang blog walker jawab lah...
Tell me if i'm wrong about "Hijab"
Maksud Hijab:
Hijbab adalah bentuk mashdar, dan maknanya secara bahasa adalah yang besifat menutup, melindungi, dan mencegah.
Dari segi syara’ (istilah) adalah seseorang wanita yang menutup tubuh dan perhiasannya, sehingga orang asing (yang bukan tergolong dari mahramnya) tidak melihat sesuatu pun dari tubuhnya dan perhiasan yang dia kenakan sebagaimana yang diperintahkan supaya ditutup (dihijab). Iaitu ditutup/dihijab dengan pakaiannya atau dengan tinggal di rumahnya.
Wanita mukmin berhijab dengan mengenakan khimar (kain tudung/penutup kepala) yang dilabuhkan sehingga ke dada-dada mereka dan dengan mengenakan jilbab yang menutupi seluruh tubuh mereka.
 Sekali pun korang kata "tak bertudung tak bermakna korang tak solat and banyak lagi alasan.." korang tahu tak kalau korang bertudung tu lagi manis.. Aku lelaki aku tahu ... sedangkan aku ada kawan budak asli dia memang free hair sebab dia bukan islam tapi pakaian dia sopan and nak ikutkan dah lengkap pakaian dia tutup semua anggota.. dia pakai stoking walaupun berkasut tumit.. hanya tudung je dia tak pakai..
Selalu jugak kita dengar orang sekarang berdebat tentang isu tudung.. dan kalau korang yang bijak pandai ni baca mesti korang rasa alasan diaorang alasan rapuh and tak ada point pun.. sedangkan yang berpihak kepada kebenaran pulak membuatkan korang rasa lebih yakin dengan diri sendiri ,agama sendiri, sebab korang tahu hujahnya berasas.. 

 
Dengar ni si Lelaki berkata-kata..
Kata-kata orang yang berakal "ilmu" kata-kata yang ikut hati hanyalah emosi...

Ingatlah wahai wanita.. Wanita yang bertudung tak semuanya baik , dan wanita tidak bertudung tak semestinya jahat tapi yang pasti wanita yang baik ialah wanita yang bertudung (menutup aurat)


Wasalam...

Comments

prince said…
jgn cepat anggap yg negatif kpd mereka yg tdk bertudung..mereka juga manusia mcm kta dan memerlukan ruang utk berubah... utk wanita bertudung ada juga yg x betul krn ada juga wanita yang buat sanggul tggi.. an slh di sisi agama... kta manusia yg x lari drpd melakukan keslhn... cuma kita perlu sedar akn kslhn yg tlh dilakukan dan segera berubah walaupun melakukan perubhn yg kecil
Cik Dessert said…
@prince yup btul cik Prince :P
btw betul pe dia kate.. "wanita yg bertudng tak semua baik dn yang tak bertudung tak semestinya jahat.. yg pasti wanita yg baik ialah wanita yang bertudung,.." wahh.. nice ..

Popular Posts