Cookies

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَ Assalamualaikum pelayar alam maya??

Dalam beberapa minggu yang lepas aku sempat buat cookies ni.  Aku tak pastilah sama ada resepi yang aku ikut tu yang terlebih gula or memang dalam coklat yang aku guna tu memang manis.  So hasilnya. 





 RESEPI YANG AKU GUNAKAN:

Bahan A
240 gram coklat coin atau coklat bar
80 gram butter

Bahan B
2 biji 1
140 gram gula
Vanilla extract

Bahan C
100 gram tepung gandum + baking powder / tepung kek (naik sendiri)


Cara penyediaan:

Cairkan coklat dan butter gunakan kaedah double boiling.  Lepas selesai bahan A. Teruskan dengan penyediaan bahan B.  Bahan B dicampurkan ke dalam bekas yang lain tanpa menggunakan mixermixer. Campurkan bahan B dan bahan A semasa bahan A masih dalam keadaan suam.  Gaulkan bahan A+B. Kemudian,  sedikit demi sedikit campurkan tepung .Gunakan tikar macaroons  untuk jadikan bentuk yang cantik.  
Bakar dengan suhu 150°C .

Comments

martin said…
Do you want to activate amazon Primevideo.com/mytv in your device without any hassle? I will give you a link which is com primevideo mytv to activate primevideo.

Popular Posts